Мої файли



Засідання  клубу знавців – природолюбів .

Девіз : „ Людина – не цар природи , а її дитя , і вона повинна ставитись  до
                природи , як до своєї  матері “.
Ведучі:
       1 .     Увага!  Увага! Ми б’ємо тривогу!
       2  .     Ми  б’ємо  тривогу!
        На  планеті  Земля все  менше залишається диких  тварин і рослин,
забруднюється  вода і повітря, грунт і продукти  харчування.
1.     Якщо не стати на їх захист, то може статись така трагедія, що люди,
які будуть жити  в 2020 році, ніколи  не побачать , як розпускаються підсніжники,  не почують  осіннього курликання  журавлів, не  зможуть
насолоджуватись  тьохканням  солов’їв.
2.     Це хвилює всіх людей Землі, це хвилює і нас. Ми не маємо права
стояти осторонь боротьби  за безпеку і чистоту  нашого довкілля.
1.     Що ми робимо для того , щоб зберегти  природу, щоб не допустити
зникнення  рідкісних  рослин  і тварин ?
2.     Саме про це ми поговоримо сьогодні  на  засіданні  клубу  знавців-
Природолюбів.
1.     Шановні  гості і болільники ! Познайомтесь , будь-ласка, із складом
знавців.
Капітан команди: „Команда в повному складі присутня і готова до змагань“.
2.     Тож привітаємо знавців- природолюбів і побажаємо їм успіху!
Просимо зайняти  свої  місця.
1.     А тепер познайомимо вас із складом журі.
2.     Оголошуємо правила гри і просимо болільників:
1.     Створити доброзичливу  атмосферу.
2.     Дати  можливість знавцям подумати і відшукати в своїй пам’яті
необхідну  відповідь.
        1.Бути готовим доповнити відповіді знавців, якщо буде в цьому потреба
        2. Цікаво організувати перерви.
        1. Сьогодні вашій увазі пропонується 4 раунди.
        2. На обдумування  кожного питання  дається  одна хвилина. За кожну
правильну  відповідь  нараховується  5 балів.
І  так починаємо.
Раунд 1. (Знавці крутять рулетку і зачитують питання).
„ На озері вверх животами плавало багато оглушеної риби. Два чоловіки
сиділи в човні і підбирали її сачками. „ Пиши скоріше! – шепнув  Василько.
Саша відкрив ящик, дістав звідти голуба і, прив’язавши до лапки  записку ,
підкинув  птицю. Чим  займались  малюки? “
Оголошується  „ поетична пауза“.
    Наші юннати збирають вірші, прислів’я, легенди, в яких оспівується  краса
рідної  природи, в яких  чути заклик до її охорони.
    Ось послухайте  різні поетичні  твори ( учні читають вірші ).
Раунд 2. ( Знавці крутять рулетку і зачитують питання ).
   Про яку квітку, якої рослини  так говориться: „ В народі ці чудові лісові
квіти  ще називають  маївками, кукурічками, ладичками , любками. Рослина
багаторічна, розмножується  як насінням, так і кореневищами. І в цьому – її
своєрідний самозахист. Адже чи не кожний , хто буває навесні в лісі, прагне
зірвати  чарівну  квітку.
      А згодом, коли пора захоплення чарівними дзвіночками  мине, соковитою
червоною ягодою рослини живляться не лише лісові  мешканці. Вона  має
цілющі властивості. У середні віки ця рослина була емблемою медицини,
ознакою лікарської  майстерності. Ця рослина здавна має багато символів.
Насамперед  вона символізує вірність, ніжність, чистоту кохання “.
Оголошується пауза „ Впізнай,  відгадай “.
Робота  біля лото : є три види лото ( ботанічне, зоологічне, Червона книга )
Трьох учнів просимо попробувати свої сили. Треба розподілити картинки на
свої  місця. 
Раунд  3.
     Коли ми з товаришем летіли з Ужгорода до Львова літаком, то у вікно побачили біле поле, ніби озеро. Ми посперечалися з товаришем. Він твердив, що це блищить гладінь озера, а ми твердили, що в цьому місці ніякого озера немає. Шановні знавці, розсудіть, будь ласка, нас. Що ж це білілось на поверхні землі?
      А тепер оголошується пауза „ цінна пропозиція “.
   Учням  було дано домашнє завдання : продумати і сьогодні запропонувати
цінні  поради щодо охорони  природи нашого регіону. Участь беруть  всі
болільники.
Раунд  4
    На  картині  зображено рослину. Шановні знавці ! Яка назва  цієї  рослини?
Що ви знаєте про неї ?
     Оголошується  пауза „ біологічних смішинок “. У ній беруть участь всі
присутні.
     Відгадайте  загадки :
-         Голова є , шиї нема, очі є, брів нема, рот є, а не говорить, без ніг, а
далеко  ходить. (риба)
-         Не чоловік, не звір, а вуса має. (ячмінь)
-         У чистім полі він росте, на високих  ніжках, в зелених штанішках,
віточки блакитні, оченьки привітні. (льон)
-         Що за дивні рибаки : ставлять сіті на гілки, в травах сіті розставляють,
нишком здобичі чекають? (павуки)
-         Товстий Гнат при землі росте, сам червоний, а чуб зелений. (ст. буряк )
-         На сіні лежить, сам не їсть, іншим не дає. (собака)
-         Двічі родився, в школі не вчився, а години знає. (півень)
   Наше засідання завершується. Залишилося членам суддівської команди
зробити підсумки і визначити та нагородити кращих знавців природи.
             Надаємо  слово журі. (Оголошуються переможці)
Ведучі :
1.      Друзі! Ми господарі  своєї долі, ми частинка  природи, нашого довкілля.
А  природа для нас – комора сонця з  великими  скарбами життя. Мало
оберігати  скарби, їх треба примножувати, збагачувати, поповнювати.
Пам’ятаймо всі про це !
2.     Для  риби  потрібна чиста вода. Будемо ж всі охороняти наші водойми.
1.     Для  тварин потрібні ліси, степи, гори, то ж будемо, друзі, оберігати їх
і   збагачувати.
2.     А людині  потрібна Батьківщина. Ми  повинні  любити  свою оселю,
вулицю, на якій живемо, село чи місто, в якому пройшло наше дитинство,
нашу  рідну  Україну, частинкою якої є кожний із  нас. Все  це є  нашим
довкіллям.
Люди  майбутнього !
Будьте  дбайливі,
Ви  маєте  досвід  тисячоліть !
Природа й людина – єдине ціле,
Їх нерозумно  ділить.
Ми  екологію – природничу науку –
Хочемо  вам залишить,
Щоб  на планеті  Земля ніколи
                                       Не  пролунало : „ Допоможіть !“

Немає коментарів:

Дописати коментар