Засідання клубу знавців – природолюбів .
Девіз : „ Людина – не
цар природи , а її дитя , і вона повинна ставитись до
природи , як до своєї матері “.
Ведучі:
1 . Увага! Увага! Ми б’ємо тривогу!
2 . Ми б’ємо тривогу!
1 . Увага! Увага! Ми б’ємо тривогу!
2 . Ми б’ємо тривогу!
На
планеті Земля все менше залишається диких тварин і рослин,
забруднюється вода і повітря, грунт і продукти харчування.
1. Якщо
не стати на їх захист, то може статись така трагедія, що люди,
які будуть
жити в 2020 році, ніколи не побачать , як розпускаються
підсніжники, не почують осіннього курликання журавлів, не
зможуть
насолоджуватись тьохканням
солов’їв.
2. Це
хвилює всіх людей Землі, це хвилює і нас. Ми не маємо права
стояти осторонь
боротьби за безпеку і чистоту нашого довкілля.
1. Що
ми робимо для того , щоб зберегти
природу, щоб не допустити
зникнення рідкісних
рослин і тварин ?
2. Саме
про це ми поговоримо сьогодні на засіданні
клубу знавців-
Природолюбів.
1. Шановні гості і болільники ! Познайомтесь ,
будь-ласка, із складом
знавців.
Капітан команди: „Команда
в повному складі присутня і готова до змагань“.
2. Тож
привітаємо знавців- природолюбів і побажаємо їм успіху!
Просимо
зайняти свої місця.
1. А
тепер познайомимо вас із складом журі.
2. Оголошуємо
правила гри і просимо болільників:
1. Створити
доброзичливу атмосферу.
2. Дати можливість знавцям подумати і відшукати в
своїй пам’яті
необхідну відповідь.
1.Бути готовим доповнити відповіді
знавців, якщо буде в цьому потреба
2. Цікаво організувати перерви.
1. Сьогодні вашій увазі пропонується 4
раунди.
2. На обдумування кожного питання дається
одна хвилина. За кожну
правильну відповідь
нараховується 5 балів.
І
так починаємо.
Раунд 1. (Знавці крутять рулетку і зачитують
питання).
„ На озері вверх
животами плавало багато оглушеної риби. Два чоловіки
сиділи в човні і
підбирали її сачками. „ Пиши скоріше! – шепнув
Василько.
Саша відкрив
ящик, дістав звідти голуба і, прив’язавши до лапки записку ,
підкинув птицю. Чим
займались малюки? “
Оголошується
„ поетична пауза“.
Наші юннати збирають вірші, прислів’я,
легенди, в яких оспівується краса
рідної природи, в яких чути заклик до її охорони.
Ось послухайте різні поетичні твори ( учні читають вірші ).
Раунд 2. ( Знавці крутять рулетку і зачитують
питання ).
„ Про
яку квітку, якої рослини так говориться:
„ В народі ці чудові лісові
квіти ще називають
маївками, кукурічками, ладичками , любками. Рослина
багаторічна,
розмножується як насінням, так і
кореневищами. І в цьому – її
своєрідний самозахист.
Адже чи не кожний , хто буває навесні в лісі, прагне
зірвати чарівну
квітку.
А згодом, коли пора захоплення чарівними
дзвіночками мине, соковитою
червоною ягодою
рослини живляться не лише лісові
мешканці. Вона має
цілющі
властивості. У середні віки ця рослина була емблемою медицини,
ознакою
лікарської майстерності. Ця рослина
здавна має багато символів.
Насамперед вона символізує вірність, ніжність, чистоту
кохання “.
Оголошується
пауза „ Впізнай, відгадай “.
Робота біля лото : є три види лото ( ботанічне,
зоологічне, Червона книга )
Трьох учнів
просимо попробувати свої сили. Треба розподілити картинки на
свої місця.
Раунд 3.
Коли ми з товаришем летіли з Ужгорода до
Львова літаком, то у вікно побачили біле поле, ніби озеро. Ми посперечалися з
товаришем. Він твердив, що це блищить гладінь озера, а ми твердили, що в цьому
місці ніякого озера немає. Шановні знавці, розсудіть, будь ласка, нас. Що ж це
білілось на поверхні землі?
А тепер оголошується пауза „ цінна
пропозиція “.
Учням
було дано домашнє завдання : продумати і сьогодні запропонувати
цінні поради щодо охорони природи нашого регіону. Участь беруть всі
болільники.
Раунд 4
На
картині зображено рослину.
Шановні знавці ! Яка назва цієї рослини?
Що ви знаєте про
неї ?
Оголошується пауза „ біологічних смішинок “. У ній беруть
участь всі
присутні.
Відгадайте
загадки :
-
Голова є , шиї нема,
очі є, брів нема, рот є, а не говорить, без ніг, а
далеко ходить. (риба)
-
Не чоловік, не звір, а
вуса має. (ячмінь)
-
У чистім полі він
росте, на високих ніжках, в зелених
штанішках,
віточки
блакитні, оченьки привітні. (льон)
-
Що за дивні рибаки :
ставлять сіті на гілки, в травах сіті розставляють,
нишком
здобичі чекають? (павуки)
-
Товстий Гнат при землі
росте, сам червоний, а чуб зелений. (ст. буряк )
-
На сіні лежить, сам не
їсть, іншим не дає. (собака)
-
Двічі родився, в школі
не вчився, а години знає. (півень)
Наше засідання завершується. Залишилося
членам суддівської команди
зробити
підсумки і визначити та нагородити кращих знавців природи.
Надаємо слово журі. (Оголошуються
переможці)
Ведучі :
1. Друзі! Ми господарі своєї долі, ми частинка природи, нашого довкілля.
А природа для нас – комора сонця з великими
скарбами життя. Мало
оберігати скарби, їх треба примножувати, збагачувати,
поповнювати.
Пам’ятаймо всі
про це !
2. Для риби
потрібна чиста вода. Будемо ж всі охороняти наші водойми.
1. Для тварин потрібні ліси, степи, гори, то ж
будемо, друзі, оберігати їх
і збагачувати.
2. А
людині потрібна Батьківщина. Ми повинні
любити свою оселю,
вулицю, на якій
живемо, село чи місто, в якому пройшло наше дитинство,
нашу рідну
Україну, частинкою якої є кожний із
нас. Все це є нашим
довкіллям.
Люди майбутнього !
Будьте дбайливі,
Ви маєте досвід тисячоліть !
Природа й людина –
єдине ціле,
Їх нерозумно ділить.
Ми екологію – природничу науку –
Хочемо вам залишить,
Щоб на планеті
Земля ніколи
Не пролунало : „ Допоможіть !“
Немає коментарів:
Дописати коментар